appControllers.controller('Suchspiel', function($scope, $ionicPlatform, $cordovaMedia, $state, $timeout,$q) { $scope.showmentor=false; $scope.showmentorbravo=false; $scope.spiele=[]; $scope.spieleview=[]; $scope.tierfinden=''; $scope.randomid=0; $scope.error = false; $scope.spielrunden=0 $scope.falscheantwort=0 $scope.errorcode=99; $scope.tierindex=99; $scope.spielfertig=-1; $scope.spielneu=-1; $ionicPlatform.ready(function() { /* * Sounds definieren */ $scope.sounds=[]; //$scope.sounds.push(''); var tiersound1 = new Media('/android_asset/www/sounds/finde_elefant.mp3', mentorausblenden,null); var tiersound2 = new Media('/android_asset/www/sounds/finde_esel.mp3', mentorausblenden,null); var tiersound3 = new Media('/android_asset/www/sounds/finde_hahn.mp3', mentorausblenden,null); var tiersound4 = new Media('/android_asset/www/sounds/finde_hund.mp3', mentorausblenden,null); var tiersound5 = new Media('/android_asset/www/sounds/finde_katze.mp3', mentorausblenden,null); var tiersound6 = new Media('/android_asset/www/sounds/finde_kuh.mp3', mentorausblenden,null); var tiersound7 = new Media('/android_asset/www/sounds/finde_maus.mp3', mentorausblenden,null); var tiersound8 = new Media('/android_asset/www/sounds/finde_schaf.mp3', mentorausblenden,null); var bravosound = new Media('/android_asset/www/sounds/bravo.mp3', animateoldgame,null); var falschsound = new Media('/android_asset/www/sounds/falsch.mp3', null,null); $scope.bravosound=bravosound; $scope.falschsound=falschsound; $scope.sounds.push(tiersound1); $scope.sounds.push(tiersound2); $scope.sounds.push(tiersound3); $scope.sounds.push(tiersound4); $scope.sounds.push(tiersound5); $scope.sounds.push(tiersound6); $scope.sounds.push(tiersound7); $scope.sounds.push(tiersound8); }); /* * Tiere definieren */ var tier = { id: 0, bild: 'elefant.jpg', sound1: 'sound_elefant.mp3', antwort: '', display: false }; $scope.spiele.push(tier); var tier1 = { id: 1, bild: 'esel.jpg', sound1: 'sound_esel.mp3', antwort: '', display: false }; $scope.spiele.push(tier1); var tier2 = { id: 2, bild: 'hahn.jpg', sound1: 'sound_hahn.mp3', antwort: '', display: false }; $scope.spiele.push(tier2); var tier3 = { id: 3, bild: 'hund.jpg', sound1: 'sound_hund.mp3', sound2: '', display: false }; $scope.spiele.push(tier3); var tier4 = { id: 4, bild: 'katze.jpg', sound1: 'sound_katze.mp3', sound2: '', display: false }; $scope.spiele.push(tier4); var tier5 = { id: 5, bild: 'kuh.jpg', sound1: 'sound_kuh.mp3', sound2: '', display: false }; $scope.spiele.push(tier5); var tier6 = { id: 6, bild: 'maus.jpg', sound1: 'sound_maus.mp3', sound2: '', display: false }; $scope.spiele.push(tier6); var tier7 = { id: 7, bild: 'schaf.jpg', sound1: 'sound_schaf.mp3', sound2: '', display: false }; $scope.spiele.push(tier7); /* * Wiederholung der Aufgabe */ $scope.hilfe = function() { $scope.showmentor=true; $scope.sounds[$scope.randomid].play(); } /* * Mentor ausblenden */ function mentorausblenden(){ $timeout(function () { $scope.showmentor=false; }, 10); } /* * Antwort prüfen */ $scope.answer = function(src) { if (src==$scope.randomid){ $timeout(function () { $scope.showmentorbravo=true; }, 0); $scope.bravosound.play(); } else{ //$scope.spiele[$scope.randomid].errorcode=true; if ($scope.falscheantwort==2){ $scope.errorcode=$scope.randomid; $scope.error = false; $timeout(function () { $scope.errorcode=99; $timeout(function () { $scope.errorcode=$scope.randomid; animateoldgame(); }, 500); }, 500); } else { $scope.falschsound.play(); $scope.error = true; $timeout(function () { $scope.error = false; $scope.falscheantwort=$scope.falscheantwort + 1 }, 1000); } } } //$timeout(pushA, 5000).then(pushB()); function showTier0() { $scope.spielneu=0; $scope.spiele[0].display=true; $scope.chunkedData = chunk($scope.spiele, 4); } function showTier1() { $scope.spielneu=1; $scope.spiele[1].display=true; $scope.chunkedData = chunk($scope.spiele, 4); } function showTier2() { $scope.spielneu=2; $scope.spiele[2].display=true; $scope.chunkedData = chunk($scope.spiele, 4); } function showTier3() { $scope.spielneu=3; $scope.spiele[3].display=true; $scope.chunkedData = chunk($scope.spiele, 4); } function showTier4() { $scope.spielneu=4; $scope.spiele[4].display=true; $scope.chunkedData = chunk($scope.spiele, 4); } function showTier5() { $scope.spielneu=5; $scope.spiele[5].display=true; $scope.chunkedData = chunk($scope.spiele, 4); } function showTier6() { $scope.spielneu=6; $scope.spiele[6].display=true; $scope.chunkedData = chunk($scope.spiele, 4); } function showTier7() { $scope.spielneu=7; $scope.spiele[7].display=true; $scope.chunkedData = chunk($scope.spiele, 4); } function hideTier0() { $scope.spielfertig=0; $scope.chunkedData = chunk($scope.spiele, 4); } function hideTier1() { $scope.spielfertig=1; $scope.spiele[0].display=false; $scope.chunkedData = chunk($scope.spiele, 4); } function hideTier2() { $scope.spielfertig=2; $scope.spiele[1].display=false; $scope.chunkedData = chunk($scope.spiele, 4); } function hideTier3() { $scope.spielfertig=3; $scope.spiele[2].display=false; $scope.chunkedData = chunk($scope.spiele, 4); } function hideTier4() { $scope.spielfertig=4; $scope.spiele[3].display=false; $scope.chunkedData = chunk($scope.spiele, 4); } function hideTier5() { $scope.spielfertig=5; $scope.spiele[4].display=false; $scope.chunkedData = chunk($scope.spiele, 4); } function hideTier6() { $scope.spielfertig=6; $scope.spiele[5].display=false; $scope.chunkedData = chunk($scope.spiele, 4); } function hideTier7() { $scope.spielfertig=7; $scope.spiele[6].display=false; $scope.chunkedData = chunk($scope.spiele, 4); } function ResetGame() { $scope.spiele[7].display=false; $scope.spielfertig=-1; $scope.chunkedData = chunk($scope.spiele, 4); kartenmischen(); $timeout(goto_newspiel, 2000); } function SetNewGame() { $scope.spielrunden=$scope.spielrunden + 1; $scope.randomid = getRandomInt(0, 7); $scope.tierindex = $scope.randomid; $scope.sounds[$scope.randomid].play(); } /* * Neues Spiel */ function goto_newspiel(){ $scope.errorcode=99; $scope.falscheantwort=0; animatenewgame(); } function animatenewgame(){ $timeout(showTier0, 700).then($timeout(showTier1, 1400)); $timeout(showTier2, 2100).then($timeout(showTier3, 2800)); $timeout(showTier4, 3500).then($timeout(showTier5, 4200)); $timeout(showTier6, 4900).then($timeout(showTier7, 5600)); $timeout(SetNewGame, 6300); } //$scope.spielfertig=99; //$scope.spielneu=99; function animateoldgame(){ $timeout(function () { $scope.showmentor=true; $scope.showmentorbravo=false; },0); $timeout(hideTier0, 600).then($timeout(hideTier1, 1200)); $timeout(hideTier2, 1800).then($timeout(hideTier3, 2400)); $timeout(hideTier4, 3000).then($timeout(hideTier5, 3600)); $timeout(hideTier6, 4200).then($timeout(hideTier7, 4800)); $timeout(ResetGame, 5400); } /* * */ function kartenmischen(){ $scope.spiele=shuffleArray($scope.spiele); $scope.chunkedData = chunk($scope.spiele, 4); /* $timeout(function () { $scope.spiele=shuffleArray($scope.spiele); $scope.chunkedData = chunk($scope.spiele, 4); $timeout(function () { $scope.spiele=shuffleArray($scope.spiele); $scope.chunkedData = chunk($scope.spiele, 4); $timeout(function () { $scope.spiele=shuffleArray($scope.spiele); $scope.chunkedData = chunk($scope.spiele, 4); }, 500); }, 500); }, 500); */ } /* * Per Zufall neue Aufgabe definieren */ function getRandomInt(min, max) { var tmpInt=0; min = Math.ceil(min); max = Math.floor(max); tmpInt = Math.floor(Math.random() * (max - min + 1)) + min; if (tmpInt > max){ tmpInt=max; } if (tmpInt < min){ tmpInt=min; } return tmpInt; } /* * TierArray per Zufall mischen */ var shuffleArray = function(array) { var m = array.length, t, i; // While there remain elements to shuffle while (m) { // Pick a remaining element… i = Math.floor(Math.random() * m--); // And swap it with the current element. t = array[m]; array[m] = array[i]; array[i] = t; } return array; } /* * TierArray nach x Spalten Aufteilen (Darstellung) */ function chunk(arr, size) { var newArr = []; for (var i=0; i