appControllers.controller('Suchspiel', function($scope, $ionicPlatform, $cordovaMedia, $state, $timeout,$q) { $scope.showmentor=false; $scope.showmentorbravo=false; $scope.spiele=[]; $scope.spielelistensort=[]; $scope.spieleview=[]; $scope.tierfinden=''; $scope.randomid=0; $scope.error = false; $scope.spielrunden=0; $scope.falscheantwort=0; $scope.cardindex=0; $scope.errorcode=99; $scope.tierindex=99; $scope.spielfertig=-1; $scope.spielneu=-1; $ionicPlatform.ready(function() { /* * Sounds definieren */ $scope.sounds=[]; //$scope.sounds.push(''); var tiersound1 = new Media('/android_asset/www/sounds/finde_elefant.mp3', mentorausblenden,null); var tiersound2 = new Media('/android_asset/www/sounds/finde_esel.mp3', mentorausblenden,null); var tiersound3 = new Media('/android_asset/www/sounds/finde_hahn.mp3', mentorausblenden,null); var tiersound4 = new Media('/android_asset/www/sounds/finde_hund.mp3', mentorausblenden,null); var tiersound5 = new Media('/android_asset/www/sounds/finde_katze.mp3', mentorausblenden,null); var tiersound6 = new Media('/android_asset/www/sounds/finde_kuh.mp3', mentorausblenden,null); var tiersound7 = new Media('/android_asset/www/sounds/finde_maus.mp3', mentorausblenden,null); var tiersound8 = new Media('/android_asset/www/sounds/finde_schaf.mp3', mentorausblenden,null); var bravosound = new Media('/android_asset/www/sounds/bravo.mp3', karteausblenden,null); var falschsound = new Media('/android_asset/www/sounds/falsch.mp3', null,null); var kartegebensound = new Media('/android_asset/www/sounds/karte.mp3', kartegeben,null); $scope.bravosound=bravosound; $scope.falschsound=falschsound; $scope.kartegebensound=kartegebensound; $scope.sounds.push(tiersound1); $scope.sounds.push(tiersound2); $scope.sounds.push(tiersound3); $scope.sounds.push(tiersound4); $scope.sounds.push(tiersound5); $scope.sounds.push(tiersound6); $scope.sounds.push(tiersound7); $scope.sounds.push(tiersound8); }); /* * Tiere definieren */ var tier = { id: 0, bild: 'elefant.jpg', sound1: 'sound_elefant.mp3', antwort: '', display: false, einblendecssid: 'elefantein', ausblendecssid: 'elefantaus', sortid: 0 }; $scope.spiele.push(tier); var tier1 = { id: 1, bild: 'esel.jpg', sound1: 'sound_esel.mp3', antwort: '', display: false, einblendecssid: 'eselein', ausblendecssid: 'eselaus', sortid: 0 }; $scope.spiele.push(tier1); var tier2 = { id: 2, bild: 'hahn.jpg', sound1: 'sound_hahn.mp3', antwort: '', display: false, einblendecssid: 'hahnein', ausblendecssid: 'hahnaus', sortid: 0 }; $scope.spiele.push(tier2); var tier3 = { id: 3, bild: 'hund.jpg', sound1: 'sound_hund.mp3', sound2: '', display: false, einblendecssid: 'hundein', ausblendecssid: 'hundaus', sortid: 0 }; $scope.spiele.push(tier3); var tier4 = { id: 4, bild: 'katze.jpg', sound1: 'sound_katze.mp3', sound2: '', display: false, einblendecssid: 'katzeein', ausblendecssid: 'katzeaus', sortid: 0 }; $scope.spiele.push(tier4); var tier5 = { id: 5, bild: 'kuh.jpg', sound1: 'sound_kuh.mp3', sound2: '', display: false, einblendecssid: 'kuhein', ausblendecssid: 'kuhaus', sortid: 0 }; $scope.spiele.push(tier5); var tier6 = { id: 6, bild: 'maus.jpg', sound1: 'sound_maus.mp3', sound2: '', display: false, einblendecssid: 'mausein', ausblendecssid: 'mausaus', sortid: 0 }; $scope.spiele.push(tier6); var tier7 = { id: 7, bild: 'schaf.jpg', sound1: 'sound_schaf.mp3', sound2: '', display: false, einblendecssid: 'schafein', ausblendecssid: 'schafaus', sortid: 0 }; $scope.spiele.push(tier7); /* * Wiederholung der Aufgabe */ $scope.hilfe = function() { $scope.showmentor=true; $scope.sounds[$scope.randomid].play(); } /* * Mentor ausblenden */ function mentorausblenden(){ $timeout(function () { $scope.showmentor=false; $scope.cardindex=-1}, 10); } /* * Antwort prüfen */ $scope.answer = function(src) { if (src==$scope.randomid){ $timeout(function () { $scope.showmentorbravo=true;$scope.cardindex=0; }, 0); $scope.bravosound.play(); } else{ //$scope.spiele[$scope.randomid].errorcode=true; if ($scope.falscheantwort==2){ $scope.errorcode=$scope.randomid; $scope.error = false; $timeout(function () { $scope.errorcode=99; $timeout(function () { $scope.errorcode=$scope.randomid; $timeout(function () { $scope.cardindex=0;karteausblenden(); }, 2400); }, 1400); }, 700); } else { $scope.falschsound.play(); $scope.error = true; $timeout(function () { $scope.error = false; $scope.falscheantwort=$scope.falscheantwort + 1 }, 1000); } } } /* * Neues Spiel */ function goto_newspiel(){ $scope.errorcode=99; $scope.falscheantwort=0; $scope.spielneu=0; $scope.cardindex=-1; kartenmischen(); $timeout(function () { $scope.kartegebensound.play(); }, 2000); } function kartegeben(){ $timeout(function () { $scope.cardindex=$scope.cardindex + 1; $scope.spielelistensort[$scope.cardindex].display=true; for(var i = 0; i < $scope.spiele.length; i++) { var data= $scope.spiele[i]; if (data.id==$scope.spielelistensort[$scope.cardindex].id){ $scope.spielneu=data.einblendecssid; } } }, 0); if ($scope.cardindex < 6 ){ $scope.kartegebensound.play(); } else{ $scope.spielneu=''; $scope.randomid=getRandomInt(0, 7); $scope.showmentor=true; $scope.sounds[$scope.randomid].play(); } } function karteausblenden(){ $timeout(function () { $scope.showmentorbravo=false; }, 0); if ($scope.cardindex < 8 ){ for(var i = 0; i < $scope.spiele.length; i++) { var data= $scope.spiele[i]; if (data.id==$scope.spielelistensort[$scope.cardindex].id){ $scope.spielfertig=data.ausblendecssid; } } $timeout(function () { $scope.spielelistensort[$scope.cardindex].display=false; $scope.chunkedData = chunk($scope.spielelistensort, 4); $scope.cardindex=$scope.cardindex + 1; karteausblenden(); }, 500); } else{ $scope.spielfertig=''; goto_newspiel(); } } /* * Drei mal mischen :) */ function kartenmischen(){ $scope.spiele=shuffleArray($scope.spiele); $scope.spiele=shuffleArray($scope.spiele); $scope.spiele=shuffleArray($scope.spiele); $scope.spielelistensort=[]; for(var i = 0; i < $scope.spiele.length; i++) { var data= $scope.spiele[i]; data.sortid=i; $scope.spielelistensort.push(data); } $scope.tierindex=$scope.spiele.length + " - " + $scope.spielelistensort.length; $scope.chunkedData = chunk($scope.spielelistensort, 4); } /* * Per Zufall neue Aufgabe definieren */ function getRandomInt(min, max) { var tmpInt=0; min = Math.ceil(min); max = Math.floor(max); tmpInt = Math.floor(Math.random() * (max - min + 1)) + min; if (tmpInt > max){ tmpInt=max; } if (tmpInt < min){ tmpInt=min; } return tmpInt; } /* * TierArray per Zufall mischen */ var shuffleArray = function(array) { var m = array.length, t, i; // While there remain elements to shuffle while (m) { // Pick a remaining element… i = Math.floor(Math.random() * m--); // And swap it with the current element. t = array[m]; array[m] = array[i]; array[i] = t; } return array; } /* * TierArray nach x Spalten Aufteilen (Darstellung) */ function chunk(arr, size) { var newArr = []; for (var i=0; i 0){ $timeout(function () { $scope.inittimercounter=$scope.inittimercounter - 1; inittimer(); }, 1000); } else{ $scope.showinittimer=false; goto_newspiel(); } } });