kinderspiel/www/js/controllers.js
2016-10-21 00:54:38 +02:00

314 lines
5.7 KiB
JavaScript

angular.module('starter.controllers', [])
.controller('DashCtrl', function($scope, $cordovaMedia, $state) {
$scope.play = function(src) {
var media = new Media(src, null, null);
$cordovaMedia.play(media);
}
$scope.starte_spiel1 = function() {
var media = new Media('/android_asset/www/sounds/spiel1.mp3', goto_spiel1, null);
$cordovaMedia.play(media);
}
$scope.starte_spiel2 = function() {
var media = new Media('/android_asset/www/sounds/spiel2.mp3', goto_spiel2, null);
$cordovaMedia.play(media);
}
$scope.starte_spiel3 = function() {
var media = new Media('/android_asset/www/sounds/spiel2.mp3', goto_spiel2, null);
$cordovaMedia.play(media);
}
function goto_spiel1() {
$state.go('tab.spiel1');
}
function goto_spiel2() {
$state.go('tab.spiel2');
}
function goto_spiel3() {
$state.go('tab.spiel3');
}
})
.controller('Spiel2Ctrl', function($scope, $cordovaMedia, $state) {
$scope.spiele=[];
var tier = {
bild: 'elefant.jpg',
sound1: 'sound_elefant.mp3',
sound2: ''
};
$scope.spiele.push(tier);
var tier1 = {
bild: 'esel.jpg',
sound1: 'sound_esel.mp3',
sound2: ''
};
$scope.spiele.push(tier1);
var tier2 = {
bild: 'hahn.jpg',
sound1: 'sound_hahn.mp3',
sound2: ''
};
$scope.spiele.push(tier2);
var tier3 = {
bild: 'hund.jpg',
sound1: 'sound_hund.mp3',
sound2: ''
};
$scope.spiele.push(tier3);
var tier4 = {
bild: 'katze.jpg',
sound1: 'sound_katze.mp3',
sound2: ''
};
$scope.spiele.push(tier4);
var tier5 = {
bild: 'kuh.jpg',
sound1: 'sound_kuh.mp3',
sound2: ''
};
$scope.spiele.push(tier5);
var tier6 = {
bild: 'maus.jpg',
sound1: 'sound_maus.mp3',
sound2: ''
};
$scope.spiele.push(tier6);
var tier7 = {
bild: 'schaf.jpg',
sound1: 'sound_schaf.mp3',
sound2: ''
};
$scope.spiele.push(tier7);
$scope.play = function(src) {
var media = new Media(src, null, null);
$cordovaMedia.play(media);
}
})
.controller('Spiel1Ctrl', function($scope, $cordovaMedia, $state, $timeout) {
$scope.spiele=[];
$scope.sounds=[];
$scope.tierfinden='';
$scope.randomid=0;
$scope.error = false;
$scope.sounds.push('');
var tier = {
id: 1,
bild: 'elefant.jpg',
sound1: 'sound_elefant.mp3',
antwort: ''
};
$scope.spiele.push(tier);
$scope.sounds.push('finde_elefant.mp3');
var tier1 = {
id: 2,
bild: 'esel.jpg',
sound1: 'sound_esel.mp3',
antwort: ''
};
$scope.spiele.push(tier1);
$scope.sounds.push('finde_esel.mp3');
var tier2 = {
id: 3,
bild: 'hahn.jpg',
sound1: 'sound_hahn.mp3',
antwort: ''
};
$scope.spiele.push(tier2);
$scope.sounds.push('finde_hahn.mp3');
var tier3 = {
id: 4,
bild: 'hund.jpg',
sound1: 'sound_hund.mp3',
sound2: ''
};
$scope.spiele.push(tier3);
$scope.sounds.push('finde_hund.mp3');
var tier4 = {
id: 5,
bild: 'katze.jpg',
sound1: 'sound_katze.mp3',
sound2: ''
};
$scope.spiele.push(tier4);
$scope.sounds.push('finde_katze.mp3');
var tier5 = {
id: 6,
bild: 'kuh.jpg',
sound1: 'sound_kuh.mp3',
sound2: ''
};
$scope.spiele.push(tier5);
$scope.sounds.push('finde_kuh.mp3');
var tier6 = {
id: 7,
bild: 'maus.jpg',
sound1: 'sound_maus.mp3',
sound2: ''
};
$scope.spiele.push(tier6);
$scope.sounds.push('finde_maus.mp3');
var tier7 = {
id: 8,
bild: 'schaf.jpg',
sound1: 'sound_schaf.mp3',
sound2: ''
};
$scope.spiele.push(tier7);
$scope.sounds.push('finde_schaf.mp3');
$scope.answer = function(src) {
if (src==$scope.randomid){
$timeout(function () {
$scope.spiele=shuffleArray($scope.spiele);
$timeout(function () {
$scope.spiele=shuffleArray($scope.spiele);
$timeout(function () {
$scope.spiele=shuffleArray($scope.spiele);
}, 500);
}, 500);
}, 500);
$scope.playwait('/android_asset/www/sounds/bravo.mp3')
}
else{
$scope.play('/android_asset/www/sounds/falsch.mp3');
$scope.error = true;
$timeout(function () {
$scope.error = false;
}, 1000);
}
}
var shuffleArray = function(array) {
var m = array.length, t, i;
// While there remain elements to shuffle
while (m) {
// Pick a remaining element…
i = Math.floor(Math.random() * m--);
// And swap it with the current element.
t = array[m];
array[m] = array[i];
array[i] = t;
}
return array;
}
function goto_newspiel() {
$scope.randomid = getRandomInt(1, 8);
$scope.play('/android_asset/www/sounds/' + $scope.sounds[$scope.randomid]);
}
function getRandomInt(min, max) {
var tmpInt=0;
min = Math.ceil(min);
max = Math.floor(max);
tmpInt = Math.floor(Math.random() * (max - min + 1)) + min;
if (tmpInt > max){
tmpInt=max;
}
if (tmpInt < min){
tmpInt=min;
}
return tmpInt;
}
$scope.play = function(src) {
var media = new Media(src, null, null);
$cordovaMedia.play(media);
}
$scope.playwait = function(src) {
var media = new Media(src, goto_newspiel, null);
$cordovaMedia.play(media);
}
goto_newspiel();
})
.controller('Spiel3Ctrl', function($scope, $cordovaMedia, $state, $timeout) {
$scope.spiele=[];
$scope.error = false;
var tier = {
id: 1,
bild: 'elefant.jpg',
sound1: 'sound_elefant.mp3',
antwort: ''
};
$scope.spiele.push(tier);
var tier1 = {
id: 2,
bild: 'esel.jpg',
sound1: 'sound_esel.mp3',
antwort: ''
};
$scope.spiele.push(tier1);
var tier2 = {
id: 3,
bild: 'hahn.jpg',
sound1: 'sound_hahn.mp3',
antwort: ''
};
$scope.spiele.push(tier2);
$scope.onDropComplete = function (index, obj, evt) {
var otherObj = $scope.spiele[index];
var otherIndex = $scope.spiele.indexOf(obj);
$scope.spiele[index] = obj;
$scope.spiele[otherIndex] = otherObj;
}
});